Voedselbank Aalsmeer/Kudelstaart

De Stichting Voedselbank Aalsmeer verzorgt al vele jaren voedselhulp voor mensen die wonen in de gemeente Aalsmeer, en die dit door omstandigheden tijdelijk nodig hebben. De levensmiddelen krijgen ze van winkeliers en producenten die het schenken om verspilling tegen te gaan (bijvoorbeeld bij overproductie of slecht verkoopbare artikelen wegens verpakkingsfouten), of van particulieren die dat voor de Voedselbank kopen. Van al die levensmiddelen worden voedselpakketten samengesteld. Dit alles wordt mede mogelijk gemaakt door de onbaatzuchtige inzet van vele vrijwilligers en sponsoren.

In 2022 heeft het bestuur van SSK besloten, vanwege de gestegen kosten voor het dagelijks leven, eenmalig een bijdrage te leveren aan het werk van de Voedselbank